Locomotiva diesel 354.008, Renfe. Locomotiva numita “Virgen de Montserrat”.
Specificatii:
- sasiu din metal, tractiune pe toate axele, motor cu cinci poli cu volanta si transmisie cardanica
- lumini alb/rosu in functie de sensul de mers
- interfata digitala MTC21
- cuplare aproiata NEM 362
- inele de aderenta
- lungime 228 mm.
- se livreaza cu manual
La acest model se poate monta decodor digital, montaj gratuit.
Acest produs beneficiaza de transport gratuit prin curier.
Locomotivele din seria 353/354 au fost construite intre anii 1968 si 1969 pentru a trage celebrele garnituri Talgo III ce au circulat pe rutele Barcelona-Geneva, Montpellier-Culoz, Barcelona-Paris cu viteza record de 220 km/h.
Aveau doua motoare Maybach cu 12 cilindrii insumand 3000 cai putere, aveau de asemenea generator auxiliar pentru seviciile trenului, transmisia era hidraulica.
Faptul ca locomotiva avea si boghiuri pentru ecartament normal a facut ca acestea sa fie folosite in 1991 pentru a trage garniturile Talgo pendulare pe linia de mare viteza intre Madrid si Sevillia.
In perioada lor de glorie locomotivele din seria 353 au detinut recordul mondial de viteza pentru tractiunea diesel atingand viteza de 222 km/h in 1972 si ulterior 230 km/h in 1978.